مقالات

دوربین لامپی و هر آنچه که باید در رابطه با آن بدانید.

دوربین لامپی ۳۶۰ درجه رم خور فیش آی (دوربین چشم ماهی) یک دوربین کوچک دارای تصویر پانوراما و فول اچ دی ۳۶۰ درجه با زاویه دید بسیار گسترده می‌باشد و دارای قابلیت ضبط صدای با کیفیت و امکان مکالمه دو طرفه‌ اینترنتی است. لارم به ذکر است که این دوربین، دوربین جاسوسی نیست.

این دوربین امکان تصویربرداری محیطی با ابعاد ۸۰ متر را با کیفیت بالا به کاربر می دهد.

این دوربین کوچک لامپی هوشمند با لنز فوق العاده پهن خود از حرفه ای ترین دوربین‌های حال حاضر ایران است و با تصویربرداری وسیع به همراه خاصیت انتقال تصویر P2P که نیاز به Static IP را رفع کرده است،مناسب برای نظارت محیط های مسکونی، اداری و تجاری و صنعتی می‌باشد.

تعریف دوربین لامپی

دوربین لامپی نوعی دوربین با ظاهر مشابه لامپ‌ حبابی است. این تشابه به حدی زیاد است که تشخیص تفاوت مابین آنها به شدت سخت شده است، فلزا به اشتباه از این دوربین‌ با عنوان دوربین‌ جاسوسی هم نام برده می شود.

مکانیزم دوربین‌ لامپی بسیار شبیه چشم ماهی می باشد و از این رو به آن، نام دوربین فیش آی (Fish Eye) یا چشم ماهی نیز تعلق گرفته است.

از سوی مقابل، امکان گرفتن تصویر از کل فضا و به طور پانوراما توسط دوربین لامپی وجود دارد، به همین دلیل با عنوان دوربین لامپی ۳۶۰ درجه هم مشهور است.

دوربین‌ مداربسته فوق از منبع تغذیه جداگانه بی نیاز است و به طور مستقیم از برق مربوط به لامپ استفاده می کند، فلزا تشخیص آن از لامپ‌های معمولی بسیار دشوار است و یک دوربین مداربسته عالی برای کارفرماها و بخش امنیت شرکت ها به حساب می آید.

در واقع دوربین لامپی برای افرادی که می خواهند دوربین نظارتی را از دیدرس عموم دور نگه دارند بسیار جالب است چرا که این دوربین کوچک با شباهت زیادی که به لامپ معمولی دارد، امکان تشخیص دوربین را از عموم مردم سلب می کند.

[row h_align=”center”]

[col span=”8″ align=”left”]

قابلیت های این دوربین

  • ذخیره سازی تصاویر ضبط شده بر روی کارت حافظه خارجی بدون نیاز به دستگاه NVR یا DVR
  • پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت
  • امکان ضبط مداوم روی کارت حافظه تا ۲۲ روز
  • قابلیت برقراری تماس صوتی از طریق پروتکل P2P توسط میکروفون تعبیه شده در داخل دوربین
  • قابلیت Hotspot که امکان مشاهده تصاویر دوربین لامپی را بدون نیاز به مودم تا فاصله ۲۰ متری فراهم می سازد.
  • دارای قابلیت دید در شب برای محیط های تاریک
  • قابلیت بزرگنمایی دیجیتال تا ۴ برابر
  • دارای سنسور تشخیص صدا و حرکت
  • راه اندازی آسان و سریع
  • سازگاری با سیستم عامل های آیفون و اندروید و ویندوز

[/col]
[col span=”4″ align=”center”]

[ux_image id=”1393″]

[/col]

[/row]

دوربین لامپی، از محصولاتی است که در سال های گذشته فروش فوق العاده ای داشته است. که ممکن است با نام دوربین مداربسته FishEye یا دوربین مداربسته ۳۶۰ درجه نیز از آن یاد شود. لنز تعبیه شده در این لامپ ها به گونه ایست که امکان مشاهده تمام زوایای یک محیط را به صورت پانوراما به کاربر می دهد.

قابلیت ضبط صدا با کیفیت مناسب و همینطور کیفیت بسیار بالای دوربین آن از امکانات فوق العاده ایست که این محصول را به یک محصول حرفه ای مبدل نموده است.

در ادامه این مطلب به ویژگی های بیشتر و همینطور روش نصب و پیاده سازی این دوربین در محیط موردنظر خواهیم پرداخت، فلزا پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های خاص دوربین لامپی

علاوه بر توضیحاتی که در رابطه با دوربین لامپی ارائه شد، لازم است چندین ویژگی خاص و جالب توجه این دوربین ها را که در هنگام استفاده از آن کمک شایانی می کنند را بیان کنیم:

  • ضبط تصویر با کیفیت فوق العاده : کیفیت این دوربین به صورت متغیر از SD تا FullHD می باشد فلزا متناسب برای انواع اینترنت ها و نیازها می باشد.
  • تصویر پانوراما : زاویه دید این دوربین ها ۳۶۰ درجه و به صورت پانوراما می باشد که همین قابلیت نیاز به چندین دوربین مختلف را مرتفع می نماید.
  • ضبط صدا : برخلاف سایر دوربین ها که فاقد امکان ضبط صدا می باشند و یا کیفیت صدای آن ها ضعیف می باشد این دوربین لامپی دارای میکروفون بسیار قوی بوده و کیفیت صدای مطلوبی را به کاربر ارائه می دهد.
  • پشتیبانی از کارت حافظه : دوربین لامپی از کارت حافظه MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند که یکی از ویژگی های مهم دوربین مداربسته می باشد.
  • راه اندازی ساده :استفاده از دوربین لامپی نیاز به دانش تخصصی ندارد. این دوربین در دو مدل دوربین لامپی وای فای و دوربین لامپی سیمکارتی ارائه شده است، بنابراین تنها با اتصال این دوربین به اینترنت از طریق مودم وایفای و یا سیمکارت میتوان به تصویر آن دسترسی پیدا کرد.

نکات مثبت دوربین لامپی

نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد که جستجوهای انجام شده در رابطه با دوربین لامپی در سال های گذشته رو به افزایش بوده و مردم ایران علاقه مند به توضیحات بیشتر در مورد این دوربین ها هستند. از این رو در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که این دوربین کوچک را به یک گزینه مناسب برای نیازمندان به دوربین مدار بسته مبدل نموده است:

  • بی نیاز از هرگونه سیم کشی: دوربین لامپی از برق لامپ تغذیه می نماید. به همین دلیل نیازی به سیم کشی برای تامین برق آن نیست.
  • به صرفه بودن: با در نظر گرفتن ویژگی های مثبت این دوربین، انتظار می رود قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شده باشد. در صورتی که اسمارت سکرت این دوربین طرح لامپ را با قیمتی فوق العاده مناسب به مشتریان عزیز ارائه می کند.
  • طراحی حرفه ای: قطعا قرار دادن دوربین در یک لامپ ایده ی خارق العاده ایست. البته پیاده سازی این طرح نقش بسزایی در کلیت این محصول دارد که اسمارت سکرت کیفیت این محصول را تضمین نموده است.

نکات منفی این دوربین

با در نظر گرفتن امکانات و نکات مثبت دوربین لامپی، دشوار است که مشکلی برای این محصول بیان نمود. ولی مشکل اصلی این محصول مربوط به تصویر پانورامای آن است، چرا که تشخیص چهره در تصویر پانوراما به دلیل زاویه دید گسترده آن مقداری دشوار می باشد. اگرچه مشکل تشخیص چهره در بسیاری از دوربین های مدار بسته وجود دارد که راه حل آن استفاده از دوربین های مداربسته پیشرفته می باشد.

قیمت دوربین لامپی

معیارهای گوناگونی برای قیمت گذاری روی دوربین مداربسته وجود دارد. کیفیت تصویر، نحوه ذخیره سازی تصاویر، نحوه اتصال به اینترنت برخی از این معیار ها هستند. با توجه به موارد بیان شده این محصول را می توان به دو دسته زیر تقیسم کرد:

  • دوربین لامپی وای فای : در این مورد، دوربین، اتصال به اینترنت را از طریق یک مودم دارای وای فای برقرار می نماید. در این نوع دوربین یک تراشه وای فای قرار دارد که اتصال با مودم را بر قرار می کند و انتقال تصویر از طریق این تراشه انجام می گیرد.
  • دوربین لامپی سیمکارتی : از مزیت های این دوربین عدم نیاز به دستگاه مودم می باشد، به این صورت که اتصال به اینترنتی از طریق سیمکات انجام می شود.

[row]

[col span=”6″ align=”center”]

[/col]
[col span=”6″ align=”center”]

[/col]

[/row]

آیا میدانید در فروشگاه اسمارت سکرت علاوه بر دوربین لامپی، دوربین های مخفی و کوچک دیگری نیز به فروش می رسد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما از قسمت فروشگاه سایت دیدن فرمائید.

نحوه راه اندازی

راه اندازی دوربین مدل لامپی فوقالعاده آسان است و همانند نصب یک لامپ عدی بر روی سرپیج می باشد. در واقع انتهای این دوربین ها کاملا شبیه به لامپ های کم مصرف می باشد و تنها نیاز است که انتهای این دوربین به سرپیچ متصل شود و از این طریق برق دوربین تامین شده و دوربین شروع به فعالیت می کند.

محل ذخیره سازی دوربین لامپی (حافظه)

این نوع دوربین ها امکان ضبط تصاویر بر روی کارت حافظه را نیز برا کاربر فراهم نموده اند. دوربین لامپی موجود در فروشگاه ما قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت را دارد. همچنین کیفیت این دوربین ها به صورت متغیر می باشد و میتوان کیفیت را روی حالات VGA، SD، HD و Full HD تنظیم نمود. این ویژکی به کاربر این امکان را می دهد که با توجه به مقدار کارت حافظه و زمانی که نیاز به ظبط دارد، کیفیت را تنظیم نموده تا در شرایط و محیط های مختلف مشکلی در زمینه پر شدن کارت حافظه به وجود نیاید.

همچنین ویژگی منحصر به فرد این دوربین ها قابلیت ذخیره سازی مجدد یا Overwrite می باشد که در ادامه با آن آشنا می شویم.

تصور کنید نیاز دارید که از محیطی به مدت ۱۵ روز، به صورت مداوم و با کیفیت Full HD فیلم برداری کنید. در این صورت نهایتا ۱ هفته می توان فیلمبرداری کرد و پس از پر شدن کارت حافظه نیاز است که کارت حافظه را خالی کرده و مجددا فیلم برداری را شروع کرد. حال به کمک ویژگی Overwrite این مشکل حل شده است. به این صورت که پس از پر شدن کارت حافظه به صورت خودکار داده از ابتدای کارت حافظه حذف شده (یعنی فیلم های قدیمی تر پاک می شوند) و فیلمبرداری ادامه پیدا می کند.

نرم افزار دوربین لامپی

برای نصب دوربین لامپی و مشاهده تصویر آن از راه دور نیاز است تا تنظیماتی بر روی دوربین اعمال شود و سپس اتصال با دوربین لامپی از راه دور و از طریق اینترنت بر قرار می گردد. نرم افزاری برای اتصال به دوربین لامپی طراحی شده که به راحتی بر روی گوشی های با سیستم عامل اندروید و ios قابل نصب است. بلافاصله پس از نصب نرم افزار امکان مشاهده تصویر به صورت زنده میسر می گردد.

نحوه خرید دوربین لامپی

برای خرید این محصول با توچه به شرایط خود می توانید از دو روش زیر اقدام نمایید:

  • مراجعه حضوری: در این روش برای مشتریان عزیز ساکن تهران امکان مراجعه حضوری فراهم گردیده تا بتوانند دستگاه را تست و بررسی نموده و اطمینان لازم در رابطه با کیفیت محصول و همچنین مشاوره تخصصی کسب کنند.
  • خرید اینترنتی : برای رفاه حال مشتریان گرامی ساکن شهرهای دیگر وبسایت فروشگاهی سکرت اسپای امکان خرید اینترنتی را فراهم نموده است. همچنین امکان پرداخت از طریق درگاه بانکی آنلاین و پرداخت درب منزل نیز میسر می باشد. لازم به ذکر است که کلیه محصولات موجود در فروشگاه ما توسط کارشناسان فنی بررسی و آزمایش می شوند، از این جهت مشتریان گرامی می توانند با اطمینان خاطر کامل سفارش خود را انجام داده و منتظر دریافت محصول باشند.

قطعا روش خرید اینترنتی گزینه مناسب تری می باشد چرا که در وقت و هزینه صرفه جویی شده و فروشگاه سکرت اسپای به لطف کارشناسان فنی و تضمین کیفیت کالا، زمینه کسب اعتماد مشتریان گرامی را فراهم نموده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *