مقالات

چگونگی تشخیص وجود دوربین های جاسوسی

دوربین های جاسوسی و دوربین مخفی در کجاها ممکن است نصب شده باشد؟

انواع دوربین جاسوسی در انواع شکل ها و اندازه ها وجود دارند ولی نکته مشترک آن ها یک برد الکترونیکی دوربین مداربسته داخل آنها است .  اگر دوربین های مداربسته ی دیجیتالی که در بازار موجود هستند را باز کنید. متوجه خواهید شد که بعد از خارج کردن از بدنه، دوربین ها خیلی حجم کوچکی دارند و می شود آن را مخفیانه در هر جایی نصب کرد. حتی برخی از آنها مجهز به کیت  وایرلس می باشند و نیازی به سیم هم ندارند. جدیدا نسل جدیدی از این دوربین ها به بازار آمده که در خود جای مموری میکرو اس دی نیز دارند و نیازی نیست در جای دیگر توسط وایرلس ضبط شوند و با یک باتری کوچک یا سرپیچ لامپ می تواند کار کند. تنها راه شناسایی و کشف دوربین های مخفی احتمالی کهممکن است در اظرافمان نصب شده باشند استفاده از دستگاه آشکار ساز میباشد.

ای دستگاه در مدل های مختلفی در بازار موجود بوده که با نام هایی قبیل دستگاه فلز یاب، فرکانس یاب، دوربین یاب و شنود یاب قابل تهیه میباشند که در فروشگاه محرمانه مدلهای متنوع با سظح کیفیت و کاربرد های مختلف عرضه شده است.

اگر شغل سیاسی، و یا هر شغل حساسی دارید به این موارد دقت نمایید و شاید هر کسی در دام این دوربین های مخفی و جاسوسی بیفتد.

عموم مردم تصوراتی که ذهن آنها شکل گرفته در مورد سیستم های جاسوسی و دوربین مخفی به فیلم های سینمایی اما در دنیای واقعی داستان کمی متفاوت است. دوربین مداربسته مخفی به اندازه یک نخود وجود ندارد! یا دوربین جاسوسی که بتوانید در هر مکان در چند ثانیه قرار دهید و تصاویر آن را کیلومتر ها آن طرف تر ببینید عملا وجود خارجی ندارد.