مقالات

پاوربانک چیست ؟ 5 راه آسان برای انتخاب پاوربانک

پاوربانک چیست؟

تمام شدن شارژ دستگاه های دیجیتال یکی از بزرگترین مشکلاتی است که با دیجیتالی شدن زندگی ها برای ما پیش آمده است، به خصوص زمانی که پریز برق در دسترس نباشد. اما برای حل این مشکل باید چه کاری انجام دهیم؟

با خرید یک پاور بانک می توانیم به راحتی این مشکل را برطرف کرد، اما قبل از این کار باید بدانیم پاوربانک چیست و چه کاری انجام می دهد و برای خرید پاوربانک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پاوربانک چیست و استفاده از آن چه کمکی به ما می کند

پاوربانک ها قادر هستند انواع و اقسام کالای دیجیتال شما را شارژ کنند.اگر شما هم جزو افرادی هستید که بیشتر وقت خود را بیرون از خانه می گذرانید و یا زمان زیادی را در سفر هستید، حتما به یک پاور بانک قدرتمند نیاز دارید تا همیشه گوشی موبایل خود را شارژ کنید.
با استفاده از یک پاور بانک دیگر نیازی نیست نگران کم شدن شارژ گوشی موبایل خود باشید.
دیگر زمان آن رسیده که همه چیز در مورد پاوربانک ها را بدانید و با انواع پاوربانک ها آشنا شوید.

هدف استفاده از پاوربانک

هدف استفاده از پاوربانک شارژ کردن وسایل الکترونیکی است که به واسطه ی باتری کار می کنند. پاور بانک ها در ابعاد و اندازه و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند که شما بنا به نیاز خود باید پاوربانکی را انتخاب کنید که برای شما کاربرد بیشتری داشته باشد.
به عنوان مثال افرادی هستند که به دنبال پاوربانکی جیبی هستند که فقط یک یا دوبار گوشی موبایلشان را شارژ کند و به راحتی بتوانند آن را با خود حمل کنند. 
از پاور بانک ها برای شارژ دستگاه های مختلفی مانند؛ گوشی های موبایل، تبلت، اسپیکر، دوربین و… استفاده می شود حتی از بعضی از پاوربانک ها می توان برای شارژ لپ تاپ ها هم استفاده نمود. 

تاریخچه تولید پاوربانک ها

اولین پاوربانک قابل حمل توسط یک کمپانی چینی (pisen)، در سال 2001 به تولید رسید. طرح اولیه این پاوربانک با 2 باتری که با یک مدار به هم متصل شده بودند کار می کرد که در نمایشگاه بین المللی لاس وگاس معرفی شد.

اولین پاوربانک ها بسیار بزرگ بودند و ظرفیت کمی داشتند، اما هر چه جلوتر آمدیم ابعاد پاوربانک ها کوچکتر شد و ظرفیت آنها افزایش یافت. امروزه اکثر پاوربانک ها کوچکتر از یک کف دست می باشند و قادر به شارژ چندین بار گوشی موبایل شما هستند.

اختراع پاوربانک زمانی به ذهن انسان خطور کرد که قصد سفر به قطب جنوب را پیدا کرد زیرا سردی هوا باعث کم شدن عمر باتری دوربین ها و وسایل الکترونیکی که همراه مسافران قطب جنوب بود می شد.

 

چند میلی آمپر ساعت ؟

میلی آمپر ساعت مقیاسی است که با آن ظرفیت باتری ها را می سنجند. هر چه این عدد در پاوربانکی که خریداری می کنید بیشتر باشد به معنا این است که ظرفیت آن بیشتر است و می تواند مدت طولانی تری برای شما کار کند.

ظرفیت پاوربانک ها با نماد mAh بر روی آنها ذکر شده است که نشان دهنده ی مدت زمان شارژدهی دستگاه می باشد.

در واقع ظرفیت پاوربانک، یکی از مهمترین مواردی است که در خرید پاوربانک باید به آن دقت کنید. همانطور که گفته شد هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد تعداد دفعات استفاده شما از دستگاه بیشتر می شود. اما باید به این موضوع هم دقت داشته باشید که هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر شود به همان نسبت هم وزن و ابعاد آن بیشتر می شود.

اما چگونه متوجه شویم پاوربانک با چه ظرفیتی مناسب ماست؟ در اینجا می خواهیم مدت زمان شارژدهی یک پاوربانک را آموزش دهیم.

برای محاسبه این کار کافیست میلی آمپر پاوربانک مورد نظر خود را بر میلی آمپر دستگاه خود تقسیم کنید.

به عنوان مثال اگر ظرفیت پاوربانک 10000mAh است و ظرفیت باتری گوشی موبایل شما 1650mAh است کافیسا این دو عدد را به هم تقسیم کنید تا به عدد 6 ساعت می رسید و این بدان معنا است که پاور بانک قادر است تا 6 ساعت به دستگاه شما شارژ دهد.برای به دست آوردن مقدار باتری موبایل خود هم کافیست در گوگل جست و جو کنید تا به ظرفیت دستگاه خود پی ببرید.

 

نحوه ی استفاده از پاوربانک ها

نحوه استفاده از پاوربانک ها بسیار ساده و فقط کافیست پس از شارژ شدن خود پاوربانک، دستگاه مورد نظر را به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید تا دستگاه شما شروع به شارژ شدن شود.

خرید پاوربانک

در خرید پاوربانک باید به ظرفیت پاور بانک و مقدار انرژی مصرفی مورد نیاز خود دقت داشته باشید. به عنوان مثال اگر باتری دستگاه شما 2500mAh می باشد شما باید پاوربانکی خریداری کنید که ظرفیت آن 2500mAh باشد تا حداقل یکبار دستگاه شما را شارژ کند.

پس در خرید پاوربانک حتما به ظرفیت آن دقت نمایید تا پاوربانکی تهیه کنید که نیاز شما را به خوبی برطرف نماید.

مزیت استفاده از پاوربانک

حتما با توضیحاتی که تا کنون ارائه شد باید متوجه این موضوع شده باشید که پاوربانک ها چه کمکی به مت خواهند کرد. بزرگترین مزیت پاوربانک ها این است بدون هیچ محدودیتی می توان آنها را با خود به هرکجا برد و دستگاه های الکترونیکی خود را به واسطه ی آن شارژ نمود.

در اینجا چند مورد از این مزیت ها را برای شما لیست کرده ایم؛

 

  • قابلیت حمل آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت شارژ مجدد و استفاده دوباره از آن
  • شارژ سریع
  • از بین بردن نگرانی در مورد تمام شدن شارژ موبایل 

 

در اینجا به معرفی چند نمونه از پاوربانک می پردازیم

 

 

پاور بانک انکر مدل A1277 PowerCore ظرفیت 26800 میلی آمپر ساعت

قیمت انکر

 

 

به کمک پاور بانک انکر مدل A1277 PowerCore می توان سه دستگاه را با بیشترین سرعت ممکن شارژ کرد.

بنابراین باید تصمیم بگیریم که آیا در یک پاور بانک به دنبال عمر بیشتر هستیم یا وزن کمتر! کمپانی انکر از برترین تولید کنندگان انواع لوازم جانبی گوشیهای هوشمند، به خصوص کابل، شارژر و پاور بانک میباشد و یکی از برترین برندهای کابل و پاور بانک در آمریکا است.

 

پاور بانک الدینیو مدل PR1009 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

خرید پاور بانک الدینیو

 

 

 

پاور بانک الدینیو مدل PR1009 محصول شرکت (LDNIO) می باشد.شرکت الدینیو یکی از معتبر ترین و صاحب نام ترین کمپانی های چینی تولید کننده انواع محصولات در زمینه شارژ گجت های هوشمند می باشد که با عرضه بهترین شارژرهای خودرو و شارژرهای دیواری یک سر و گردن از بقیه تولیدکنندگان بالاتر بوده و این بار نیز با عرضه پاور بانک الدینیو PR1009 که یک شارژر همراه با ظرفیت 10000 میلی آمپر بر ساعت قصد دارد در این زمینه نیز از رقبا سبقت بگیرد.

 

پاوربانک 10000 میلی آمپر لندر مدل LD-1100

با خرید یک پاور بانک می توانیم به راحتی این مشکل را برطرف کرد، اما قبل از این کار باید بدانیم پاوربانک چیست و چه کاری انجام می دهد و برای خرید پاوربانک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

 

این پاوربانک دارای دو پورت USB و هم چنین یک پورت micro USB می باشد. به وسیله درگاه یو اس بی آن هم می توانید به عنوان شارژ کردن دستگاه و هم به عنوان شارژ نمودن موبایل و تبلت خود استفاده نمایید.

بدنه پلاستیکی محصول از جنس پلاستیک ABS می باشد، به گونه ای که پاوربانک لندر را در برابر انواع فشار و ضربه مقاوم می سازد.ابعاد بسیار مناسب این دستگاه یکی از ویژگی های مثبت آن می باشد که می تواند در انتخاب و خرید شما بسیار تاثیر گذار باشد.

 

پاور بانک شیائومی مدل Redmi PB100LZM ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

قیمت شیائومی

 

 

پاوربانک های شیائومی جزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات موجود بازار است و این محبوبیت قطعا بی دلیل نیست، پاور بانک Redmi دارای باتری بسیار با کیفیتی هست که به سادگی خراب نخواهد شد و تا چندین سال به خوبی میتوانید از آن استفاده کنید. نکته ی دیگری که در باره این پاوربانک ها باید دانست ابعاد بسیار مناسب و وزن آن هاست که حمل نقل را بسیار آسان می کند.

 

کلام آخر

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا برای کسانی که نمی دانستند پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد مطالب ارزشمندی ارائه دهیم و به کسانی که قصد خرید پاوربانک را دارند کمکی کرده باشیم. شما هم اگر تجربه ی استفاده از پاوربانک ها را دارید و یا قصد خرید یکی از آنها را دارید، می توانید دیدگاه خود را زیر این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

خرید ردیاب خرید دوربین مداربسته خرید لوازم خانگی خرید دوربین مخفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *