مقالات

خرید ساعت دوربین دار و نکته های مهم در رابطه با آن

چرا اقدام به خرید ساعت دوربین دار کنیم؟

دلایل گوناگونی وجود دارد که باعث می شود افراد در خانه و یا اداره خود از سیستم های نظارتی استفاده کنند. بدون توجه به این دلایل می توان به دو روش استفاده از سیستم های نظارتی اشاره نمود. روش اول استفاده از دوربین های مداربسته رایج می باشد. شما می توانید از یک دوربین مداربسته معمولی استفاده کنید که قابل دید است و افراد با دیدن آن از هرگونه اشتباه و مشکل سازی خودداری می کنند. اما روش دوم استفاده از یک دوربین مخفی (خرید ساعت دوربین دار) می باشد که هیچکس قادر به شناسایی و تشخیص آن نیست. بنابراین می توان کسی که مرتکب جرم و یا خطایی شده را شناسایی نمود. تیم فنی فروشگاه محرمانه در مطالب قبلی به بهترین دوربین های مخفی اشاره و آن ها را معرفی نموده است که می توانید از اینجا ببنید.

در کل روش دوم بسیار جالب تر است و اگر روش دوم را انتخاب نمائید، دو گزینه پیش رو دارید که گزینه اول استفاده از یک دوربین کوچک و ورزشی می باشد که میتوان آن را میان اشیاء و ابزار های رایج پنهان نمود. اما گزینه دوم و همچنین مناسب تر تهیه یک دوربین پوششی است که در وسایل معمولی منزل تعبیه شده است. مثلا ساعت! واقعا چه چیزی معمولی تر از یک ساعت است؟!

در حال حاضر گزینه های بسیاری در بازار برای خرید ساعت دوربین دار موجود می باشد. اما هدف تنها خرید ساعت دوربین دار نیست بلکه هدف ما معرفی بهترین گزینه برای خرید دوربین مخفی طرح ساعت و نجوه استفاده درست از آن می باشد.

چگونه یک ساعت دوربین دار بخریم؟

معیار اول برای خرید، اطمینان از شکل ظاهری آن می باشد که می بایست کاملا شبیه یک ساعت رومیزی باشد. در واقع ساعت وسیله ایست که کسی بیشتر از دو بار به آن نگاه نخواهد کرد اما اگر کسی به آن دقت زیادی کند ممکن است متوجه شود که یک ساعت معمولی نیست.

اولین مشکل می تواند طراحی نا مناسب ساعت باشد. مشکل دوم می تواند نقص و نبود یکی از اجزای ساعت مثل عقربه دقیقه شمار باشد. این موارد ممکن است کوچک باشند و سازندگان ساعت دوربین دار به آن توجه نکنند اما شما باید هنگام خرید کاملا به اینگونه موارد دقت نمائید.

پس از بررسی موارد ظاهری، نیاز است به مشخصات دوربین توجه کنیم. هنگامی که راجع به یک دوربین صحبت می کنیم، دو مشخصه مهم را باید در نظر بگیریم که این دو مشخصه رزولوشن و زاویه دید می باشد.

رزولوشن

رزولوشن بسیار مهم است، چرا که به طور مستقیم در کیفیت فیلم برداری و شفافیت جزئیات تصویر تاثیرگزار است. در صورتی که بخواهید مجرم را پیدا کنید قطعا به تصاویری با جزئیات دقیق از چهره نیاز دارید.حداقل رولوشن قابل قبول 720p می باشد که ابعاد تصویر در آن 1820×720 بوده و جزئیات به خوبی مشخص هستند. گرچه برخی مدل ها دارای رزولوشن 1080p با ابعاد 1920×1080 هستند.

زاویه دید

پس از بررسی رزولوشن نیاز است نیاز است هنگام خرید ساعت دوربین دار، زاویه دید دوربین را مورد بررسی قرار دهیم. زاویه دید مشخص می کنید چه مقدار از محیط اتاق را میتوان تصویر برداری نمود که بسیار مهم است. با استفاده از چندین دوربین معمولی میتوان همه ی محیط اتاق را تصویر برداری کرد اما اگر چندین ساعت دوربین دار در یک اتاق قرار بگیرد قطعا برای همه تعجب برانگیز است و احتمال تشخیص دوربین مخفی بالا می رود. بنابراین بسیار مهم است که دوربینی انتخاب کنیم که زاویه دید گسترده ای داشته باشد تا بتوان زاویه ی بیشتری از یک محیط را مورد نظارت قرار داد.

جمع بندی کلی برای خرید ساعت دوربین دار

با در نظر گرفتن همه مشخصه های ساعت دوربین دار میتوان به این نتیجه رسید که این محصول یک وسیله ی کاربردی است. ساعت یک وسیله رایج در اکثر خانه هاست و اگر ساعت دوربین دار به درستی انتخاب و تهیه شود و همچنین در جایگذاری آن دقت فراوان شود، تشخیص آن غیرممکن خواهد شد. این ساعت امکان فیلم برداری از یک اتاق خانه یا اداره را برای شما مقدور می سازد بدون اینکه کسی به وجود یک دوربین شک کند. بنابراین ساعت دوربین دار یک محصول فوق العاده برای کسانیست که می خواهند مجرم را شناسایی نمایند.

منبع : spygadgets